Aż 1600 km na jednym ładowaniu! Taki akumulator do samochodów elektrycznych może zapoczątkować rewolucję

Firma 24M Technologies zmienia zasady gry w świecie akumulatorów dla pojazdów elektrycznych. Dzięki nowemu separatorowi Impervio, blokującemu rozwój dendrytów, nowoczesne baterie litowo-metalowe stają się bezpieczniejsze, wydajniejsze i łatwiejsze w integracji. To pierwszy krok ku bateriom, które wytrzymają znacznie więcej i zapewnią EV dłuższy zasięg.
Zasięg samochodów elektrycznych może wydłużyć się kilkukrotnie /Fot. Pexels

Zasięg samochodów elektrycznych może wydłużyć się kilkukrotnie /Fot. Pexels

24M Technologies ogłosiło dostawę ogniw akumulatorów litowo-metalowych o rozmiarach komercyjnych, zintegrowanych z separatorem Impervio i elektrolitem Eternalyte, do dużego producenta oryginalnego wyposażenia samochodowego (OEM). Ten kamień milowy oznacza znaczący krok w kierunku masowej produkcji bezpieczniejszych, bardziej niezawodnych baterii do pojazdów elektrycznych (EV).

Akumulatory litowo-metalowe przyszłością EV, a właśnie zrobiono ważny krok do ich komercjalizacji

Akumulatory litowo-metalowe są uważane za przyszłość w zasilaniu EV. Dzięki większej pojemności energetycznej i wyższej efektywności niż tradycyjne baterie litowo-jonowe, te ogniwa oferują możliwość znacznego zwiększenia zasięgu aut elektrycznych. Jednym z głównych wyzwań pozostawało jednak bezpieczeństwo, głównie przez ryzyko powstawania dendrytów – metalicznych wypustek mogących przebijać separatory, powodujących zwarcie i potencjalne przegrzanie baterii.

Czytaj też: Nie ma anody, a i tak naładuje się do poziomu 80 procent w 15 minut. Ten akumulator to prawdziwy gamechanger

Separator Impervio stworzony przez 24M rozwiązuje ten problem, blokując rozwój dendrytów i zwiększając ogólną stabilność akumulatorów litowo-metalowych. Dzięki temu nowoczesne baterie mogą nie tylko sprostać rosnącym potrzebom przemysłu motoryzacyjnego, ale również stać się bezpieczniejszymi.

Akumulator 24M Technologies z separatorem Impervio /Fot. 24M Technologies

Firma twierdzi, że separator Impervio współpracuje ze wszystkimi formatami akumulatorów i łatwo integruje się z istniejącymi procesami produkcyjnymi. Dzięki temu producenci OEM mogą testować i ostatecznie integrować technologię we własnych zakładach bez wprowadzania znaczących zmian w obecnych liniach produkcyjnych, niezależnie od tego, czy używają konwencjonalnych metod produkcji akumulatorów, czy procesu 24M SemiSolid.

Naoki Ota, dyrektor generalny i prezes 24M Technologies, powiedział:

Rosnące obawy dotyczące bezpieczeństwa przeciwpożarowego akumulatorów muszą zostać rozwiązane, aby zapewnić powszechną adopcję pojazdów elektrycznych i bardziej zrównoważoną przyszłość energetyczną. Ta dostawa ogniw z separatorem Impervio do głównego producenta OEM jest ważnym pierwszym krokiem w przywracaniu zaufania konsumentów.

Firma 24M Technologies twierdzi również, że opatentowana formuła płynnego elektrolitu Eternalyte umożliwia znaczną poprawę żywotności cyklicznej i wydajności baterii litowo-metalowych. Wraz z pełnym zestawem technologii 24M, Eternalyte może dostarczyć opłacalny i bezpieczny akumulator o wydajności nawet 1600 km na jednym ładowaniu.

Nową technologię zaprezentowano podczas konferencji w Detroit, budząc zainteresowanie szerokiego grona specjalistów. Możliwość integracji baterii litowo-metalowych z obecnymi systemami produkcyjnymi stanowi kluczowy atut, który może przyspieszyć rozwój rynku EV.