– 15 maja 2012 organizacja ADay.org zaprosiła ludzi na całym świecie do udziału w unikalnym projekcie, w którym poproszono ich aby sfotografowali swoje codzienne życie i przesłali zdjęcia na stronę aday.org. Odpowiedź była fenomenalna – zebrano 100 tys. fotografii ze 165 krajów, które przedstawiają, jak wygląda życie w wielu miejscach kuli ziemskiej w 2012 roku.
8 października miał miejsce kolejny etap projektu. 45 najlepszych fotografii zostało zaprezentowanych na ekranach digital out-of-home na całym świecie, podczas „A Day in the World” – największej w historii wystawy fotografii. Szacuje się, że w ciągu 48 godzin mogło zobaczyć ją około 46 milionów odbiorców.
Za realizację tej bezprecedensowej wystawy o globalnym zasięgu jest odpowiedzialna sieć Posterscope, zajmująca się komunikacją out-of-home i posiadająca 46 biur na całym świecie. Jej zadaniem była koordynacja akcji we współpracy z 284 sieciami reklamy cyfrowej i 73 właścicielami nośników, dzięki którym zdjęcia z „A Day in the World” zostaną wyświetlone na ponad 85 tys. ekranów na wszystkich kontynentach. Ta zsynchronizowana w czasie wystawa fotografii rozpocznie się w Sidney, w Australii, okrąży kulę ziemską goszcząc w ponad 20 krajach, i zakończy się w Stanach Zjednoczonych. Zdjęcia z logo ADay pojawią się między innymi na legendarnym ekranie ABC na Times Square w Nowym Jorku, jak i na największym ekranie LED na świecie, czyli Harmon Corner w Las Vegas oraz największym ekranie w Europie, jakim jest Media Wall w Liverpoolu.
W Polsce cyfrowa wystawa została przygotowana przez Posterscope Poland we współpracy z Digital Board i Stroer, właścicielami nośników którzy udostępnili ponad 70 digitalowych ekranów w 35 miastach na terenie całej Polski. Przy realizacji projektu, firma Digital Board podjęła się również koordynacji emisji na nośnikach swoich i firm partnerskich.
Wystawa rozpoczęła się w samo południe, w poniedziałek 8 października i trwała do końca dnia. Zdjęcia z ADay można było zobaczyć między innymi na jednym z największych video billboardów w Polsce o powierzchni 80 m2 przy ulicy Mickiewicza w Katowicach, a także na ekranach LED na skrzyżowaniu Świętokrzyskiej z Marszałkowską w Warszawie oraz przy Galerii Krakowskiej (ul. Pawia) w Krakowie. Wystawę można było również podziwiać na 31 nośnikach Infoscreen na 10 stacjach warszawskiego metra.
Wspólnie z partnerami, bez których nie byłoby możliwe zrealizowanie ADay, mieliśmy przyjemność brać udział w tym wyjątkowym wydarzeniu, ukazującym jak bardzo różnorodne jest życie ludzi w różnych zakątkach świata. ADay to wspaniały przykład kampanii o globalnym zasięgu, która za sprawą mediów digital out-of-home, jest w stanie dotrzeć z ważnym, społecznym przesłaniem, w tym samym czasie do milionów ludzi rozsianych po całym świecie. – powiedziała Anna Gościniak, Managing Director w Posterscope Poland.
Kolekcja zdjęć ADay.org jest unikatowym świadectwem tego, co jest ważne w życiu i skłania do refleksji nad życiem ludzi, których codzienność może drastycznie różnić się od naszej. Zgodnie z ideą, projekt ADay połączył tysiące amatorów i profesjonalistów z całego świata, pokazując jednocześnie jak potężnym i uniwersalnym środkiem wyrazu jest fotografia. Akcję wspierają znane osobistości, m.in. arcybiskup Desmond Tutu, sir Richard Branson, czy Jan Eliasson (zastępca sekretarza generalnego ONZ).
Całą kolekcję ponad 100 tys. zdjęć z 165 krajów można przeglądać na stronie Aday.org.
Bieżące informacje i zdjęcia z przebiegu cyfrowej wystawy „A Day in The World” w Polsce i na świecie znajdą Państwo na profilu Posterscope Poland na Facebooku. Zapraszamy również do śledzenia wpisów na temat projektu na Twitterze – #Aday12.