1. ZRÓB INFORMACYJNY POST
Zastanów się, ile razy w ciągu dnia niepotrzebnie sprawdzasz różne informacje – zrób eksperyment i przez trzy dni powstrzymaj się od tego. Sprawdź, co zyskałeś. Jeśli spodoba ci się ta zmiana, trzymaj się jej.
2. DAWKUJ MAILE
Rozpraszają cię przychodzące maile? Wprowadź system sprawdzania poczty o określonych porach dnia. Pomyśl też, czy z części korespondencji nie chciałbyś być po prostu wyłączony, bo nie wnosi nic istotnego.
3. WYLOGUJ SIĘ
Jeśli jakieś zadanie wymaga od ciebie bezwzględnego skupienia – wyłącz albo wycisz telefon, wyloguj się z poczty, by nie widzieć powiadomień o kolejnych wiadomościach, pracuj w pomieszczeniu, gdzie przez ten czas możesz zostać sam.
4. ZREZYGNUJ Z NIEPOTRZEBNYCH ZEBRAŃ
Męczą cię częste zebrania dezorganizujące pracę? Sprawdź, czy z niektórych możesz się wypisać, uczestniczyć w nich rzadziej albo na zmianę z kimś z twojego zespołu.
5. NIE SZASTAJ NUMEREM TELEFONU I ADRESEM E-MAILOWYM
Czasem lawinę powiadomień wywołuje jedno niewinne działanie, np. podanie swojego telefonu czy podanie maila w sklepie internetowym. Wzięcie udziału w konkursie esemesowym oznacza, że będziesz zasypywany zachętami do dalszego udziału w grze, podanie danych kontaktowych w sklepie spowoduje częste informowanie o aktualnych ofertach, promocjach, wyprzedażach etc. Czy potrzebujesz tych wszystkich informacji? Może prościej będzie do niego zajrzeć co jakiś czas?
6. ŚLEDŹ NAJLEPSZYCH
Ile newsletterów, blogów chcesz śledzić? Czasami pod wpływem chwili decydujemy się na dołączenie do stałej listy mailingowej, a to może oznaczać zalew maili. Jeśli widzisz, że nie nadążasz z czytaniem, nie ma się co łudzić, że pewnego dnia je polubisz. Ułatw sobie życie i wypisz się z mailingu. Sam zdecyduj, kiedy chcesz zaglądać na interesującą cię stronę.