Flaanimal 6 Ti to rower, który ma za zadanie sprostać wyzwaniom wszelkich nawierzchni, od szutrowych dróg po wymagające szlaki. Dzięki nowoczesnej geometrii ramy, gravel oferuje wyjątkową stabilność, jednocześnie zapewniając komfort podczas długich wypraw. Specjalna konstrukcja pozwala na optymalną kontrolę i precyzję jazdy, co czyni go doskonałym wyborem zarówno na wyboistych trasach, jak i w mieście.
Flaanimal 6 Ti to gravel, który przytłacza możliwościami konfiguracji
Jednym z głównych atutów Flaanimal 6 Ti jest rama wykonana z tytanu – materiału, który łączy w sobie wyjątkową lekkość, wytrzymałość oraz odporność na korozję. Tytanowe ramy są cenione za swoją niezawodność i długowieczność, a także komfort jazdy, ponieważ tłumią wibracje i nie przenoszą nadmiernych drgań.
Czytaj też: Lekki jak piórko gravel od Mondraker. Nowy gracz wchodzi do gry
Producent wprowadził nowoczesną główkę ramy z gniazdem 44 mm na łożyska. Choć nie zapewnia ona bezpośrednich korzyści aerodynamiki, to jej subtelna forma daje wrażenie lepszej efektywności. Suport “Keg” w Flaanimal 6 Ti charakteryzuje się większą średnicą, co umożliwia lepsze prowadzenie kabli wewnątrz ramy bez kolizji z osią korby. Dodatkowo, jego unikalny kształt umożliwia łatwiejsze prowadzenie przewodów od hamulców i przerzutek, co poprawia estetykę oraz funkcjonalność roweru. Zwiększona przestronność wnosi nowe możliwości dla układów napędowych i hamulcowych, jednocześnie utrzymując sztywność konstrukcji.
Flaanimal 6 Ti to rower przygotowany na przyszłość, oferujący nowe, innowacyjne rozwiązanie w systemie tylnego widelca. Nowy system sliderów “Lock-Jaw 2” zapewnia kompatybilność z nowoczesnymi systemami przerzutek, a także pozwala na regulację w zakresie 30 mm. System ten współpracuje z nowymi technologiami, jak UDH, oraz jest kompatybilny z przełożeniami jednobiegowymi.
Flaanimal 6 Ti oferuje bogaty zakres opon – do 45 mm szerokości – co pozwala na dostosowanie roweru do różnych warunków terenowych. Dzięki temu użytkownicy mogą sięgnąć po taki zestaw, który poprawi komfort jazdy i przyczepność na luźniejszych nawierzchniach (jak piasek czy błoto).
Rower dostępny jest w dwóch wersjach geometrii: standardowej i przedłużonej. Wybór zależy od preferencji rowerzysty – standardowa geometria jest idealna do uniwersalnego użytkowania, łącząc jazdę po szosie z bardziej wymagającymi trasami gravelowymi, podczas gdy geometria przedłużona zapewnia lepszą stabilność na długich trasach.
Ponieważ producent oferuje tak wiele opcji personalizacji, nie ma czegoś takiego, jak “podstawowa cena” – trzeba przejść krok po kroku przez wszystkie etapy konfiguracji. Za egzemplarz, który ja wybrałem, trzeba zapłacić ponad 8000 dol., ale niewątpliwie da się zejść na niektórych komponentach z ceny. Wysyłka jest planowana na luty 2025 r.